Taggad! - Inspiration för idrottare
Publicerad: 12.10.2022 12:28

Taggad! - Inspiration för idrottare

Vi söker nu efter nya ledare för Taggad! - ett hälsofrämjande koncept för tonåringar som idrottar!

Vill du leda Taggad i din idrottsförening? Känner du någon lagledare eller förälder som kunde vara intresserad? I november utbildar vi ledare som kan hålla konceptet till ungdomar i sin idrottsförening. Innehållet i konceptet Taggad är färdigt planerat och består av fyra tillfällen, 1h 30 min/gång.

Vad är Taggad – Inspiration för idrottare?

Taggad är ett hälsofrämjande koncept för tonåringar som idrottar. Under fyra tillfällen får ungdomarna kunskap om sömn, stress och kost, samt pröva på olika övningar som används inom mental träning för att stärka ens prestation och självkänsla. Taggad innehåller både individ-och gruppstärkande övningar. Innehållet är planerat så att det passar både individ- och lagsporter.

Datum för utbildningen:

Vasa 7/11, kl: 18-20:3

Virtuellt del 2, 15/11, kl: 17-19

Mer info och anmälan:

Vasa: https://folkhalsan.fi/evenemang/forelasningar/utbildning-av-ledare-for-konceptet-taggad---inspiration-for-tonaringar-som-idrottar-vasa/

Flyer_Utbildning av ledare för Taggad.pdf